13 november 2010

Själavård

Så var det lördagmorgon, hunden är vallad - morgonkaffet bredvid datorn.
En märklig vecka har nu börjar nå sitt slut.
Har vänt ut och in på mig flera flera gånger denna vecka, försökt hitta en tråd att börja dra i.
En vän sa till mig att detta 2010 har varit ett år då jag har gjort många emitionella turer och jag kan inte annat än att hålla med! Börjar inse så sakteligen att nu kanske det borde vara min tur att vara lite egoistisk, fundera på vad JAG vill, vad mår JAG bra av?
Jag har en del tankar på saker jag vill göra. De tankarna delade jag med en som jag trodde menade sina ord, vilket det sedan visade sig inte vara sanna ord.
Men tankarna är där och jag kan förverkliga dom själv eller med nån vän som vill.

Jag har varit sugen på att pröva Geocaching (Geocaching är en sysselsättning som passar för alla som äger en bärbar GPS-enhet. Man kanske kan kalla det för en modern version av gömma nyckeln eller skattjakt.)Vore ett så himla roligt sätt att komma ut och se lite nya miljöer, få ett roligare mål med hundpromenaderna. Har haft svårt att komma iväg men den senaste tiden så har jag blivit riktigt sugen på det. Hobbe är på också, han tyckte det lät asskoj! :) Så kanske detta faktiskt är något som kommer igång SNARRRT!! :)
Geocaching

Sakteligen så börjar jag få lite fason på hemmet efter en tids totalkaos, förhoppningsvis så fortsätter fixa&dona trenden en tid. :)
Är ju mörkt, blött och eländigt ute. Så där hänger man ju inte i onödan! Då kan man vara inne och pula runt.

På tisdagar ska jag sköta om Bacchus dagis blogg, de vill väldigt gärna ha den igång men för tillfället så finns inte tiden. Så som de har ställt upp för mig så kändes det som en självklarhet att erbjuda mina tjänster. :)

Och detta med kärleken då.. Erhm, plåstra om det som är trasigt är prio ett. Sedan packa ihop mina nya lärdomar, försöka lära av dom. Jag tror att jag är där nu, plåstra om försöka hela. Jag är ju inte bra på att ge lagom av mitt hjärta när jag träffar någon jag tycker om, det medför uppenbarligen när det blir trampat på att det tar tid att läka. Har aldrig varit med om att en relation tagit slut på såna här premisser, så vet inte riktigt hur jag ska göra för att komma igen. Men söker vägar hela tiden!

Igår så var jag över till en vän, åt, drack kaffe och bara var. Så himla skönt med vänner som är totalt kravlösa, där kan jag bara andas och vara jag en stund! Det kändes i hela systemet att jag fick ro i själen. Plus att jag somnade som en bebis i soffan, så kom hem i gryningen men kände ro...
Jag har tjatat om det förut och gör det igen, underbara goa vänner som orkar bry sig! Jag rör ju till det då och då, (Well, denna gång var det inte jag faktiskt) gång på gång så orkar ni stå där och skrapa ihop mig! Lovely! :)

Så nu ska jag avsluta mitt inlägg, mitt kaffe och krypa under täcket och bara blunda en stund.

Inga kommentarer: