14 november 2010

Igen!?

Japp, nu skrivs det en del... Mest nonsens men ändå tankar som är lättare att släppa när de är dumpade här. :)
Nonsenstankar har en förmåga att bli högst angelägna tankar om de får tid att rota sig.

Idag ringde jag till miss US, kände ett behov att få höra hennes röst. Bara lite lite... Saknar henne, hon och jag var kärlek. Den var ärlig, hon stärkte mig med sina ord och beröringar. De var ärligt menade.
Just nu behöver jag ärligt menade ord och handlingar. Och det har jag fått känna massor av den här helgen. Från fredag eftermiddag till idag.
Jag vill inte säga att det senaste var oärligt men det var inte genomtänkt, tror jag blev en respit för hennes tankar att landa i var som var vad. Jag förstod det försent och hann satsa ganska mycket av mitt hjärta i det. Därför sitter jag här med diverse olika molltankar. Men inte destruktivt på något sätt, utan mera en lärdom.

Det känns långt till mars men ändå så känns det gott att veta att då får jag komma ner till Thailand, där jag bara känner ro och vila. Förhoppningsvis med mamma i trakterna då.
Apropå mamma, pratade med henne idag. Hon tycker att hon har känt de senaste dagarna att "bumpen" blivit större. Hon säger att hon känner sig mera yr och så. Hon har varit i kontakt med Uppsala och det visat sig att hon står ganska långt ner på väntelistan, vi pratar om en drös veckor!! *irriterad och ledsen*
Hur mycket ska hon behöva stå ut med!?

Idag är det farsdag, skickad sms till pappa. Som mitt liv är just nu så orkar jag inte uprätthålla kontakten mot familjen på ett sätt som jag kanske skulle vilja. Men det får vara så, jag får ta skiten sen när jag orkar igen. Just nu så går min energi åt att få ordning på mig själv och försöka göra ett bra jobb. Det räcker för nu.

Ser när jag läser det jag skrivit att jag verkar lite irriterad, det är nog så.

Litelite less, vill göra kulsaker, vill göra måbra saker, vill ha någon speciell i mitt liv, vill inte ha någon speciell i mitt liv... Vete fan vad jag vill helt enkelt.
Antar att mitt behov att få vara hemma och inte flänga runt som jag brukar är större än vanligt. Och då kanske man i sin tur inte kan kräva att det ska hända massa kul och måbrasaker..

Jaja, ett förvirrat Virus i ett förvirrat liv för tillfället... Men det kunde vara värre!

Kram och kärlek till alla!

Inga kommentarer: