26 oktober 2010

Är skriva bra?


Ibland undrar jag om det verkligen är fiffigt att sätta ner sina ord på pränt, det känns som att när jag ser orden efteråt som jag skrivit ner så sjunker det sakta in... Och med det så börjas det analyseras och funderas.
Som jag skrev igår, vissa saker ska jag bara släppa egentligen för det är ändå som det är, inget jag kan styra över. Det blir som det blir oavsett vad jag vill. Det är inte upp till mig utan ligger i någon annans händer. Ändå puttrar kugghjulen runt upp i skann och försöker få nån slags styrning.
Andra saker är ju förstås klart trevligare att ha snurrandes i huvet och det vore trevligt om det kunde stilla få dominera mina tankar.
Jaja, kugghjulen får driva runt mina tankar...

Idag var det en intensiv men trevlig dag på jobbet, många järn i elden känns det som. Har koll på läget men lite lite jobbigt att inte känna att man hinner lägga hundra på nåt. Men det är som det är nu, det är övergående så det är helt ok. Och jag lär mig nya saker och får nya infallsvinklar på mitt arbete, det är trevlans!

Efter att ha hämtat hem Bacchus och gett han och mig middag tog jag en superkort nap, blev väckt av att A ringde. Helt ok att korta av min nap. :)
Sedan bar det iväg till CTSB för kaffe, uppdatering och promenad med jyckarna. :)

Kom hem och hade som plan att spendera en tid med A men hon var herketrött så det blev mest ett godnatt.

Så avslutar min kväll med kaffe och hjärnsnurr... Hmm, får nog bli lite Farmville och Frontierville tills hjärnan landat så jag kan finna min sömn... Har faktisk slutat tro att John Blund ska komma till mig, tror man blir dumpad kring 10-12års åldern av han...

Inga kommentarer: