27 oktober 2010

Skriva ÄR bra!


Ännu en dag som snurrat iväg och snart dags att lägga åt sidan och ta emot nästa.

Har flängt runt som få idag i olika verksamheter på jobbet, det känns att man inte är hundra riktigt nånstans. Idag missade jag tom Att jag skulle vara på ett ställe. *suck*
Men det var ändå nånstans en bra dag, barnen och kollegorna såg glada och nöjda ut så det är nog endast inom mig som det inte känns helt ok.

Har idag "lättat mitt hjärta" som det så klyschigt och fint heter. Det var skönt och jag känner att jag fick förståelse för mina tankar.
Tycker inte om när det blir tankar kvar som svävar som små irriterande grå moln ovanför mitt huvud, jag måste lära mig att ta tag i dom - ta ner dom och dela dom med den det berör... Om jag väljer att inte göra det så blir den där förbannade fjädern en höna och riskera att bli en hel jävla hönsfarm, det känns inte helt lockande.
Det är ett faktum att drar man bara ner molnet och delar med sig så blir det ju oftast bra.

Denna årstid som brukar vara regn, rusk, lera och dyngsur vovve. Känns mera som sol, klar luft, starka färger och en vovve som äntligen slipper sommarens hetta.

Det kan nog bli bra det här... Bara komma ihåg att inte skapa hönsfarmer!

Inga kommentarer: