25 oktober 2010

Många mil och envis hosta!


Oj vad livet svänger och har sig!
Både bra och dåligt som vanligt, blir väl lätt så när man inte skriver så ofta som jag gjorde tidigare. Önskar jag hade mera energi att uppdatera min blogg men det kanske kommer.

Jag och Jen har bestämt tillsammans att den tid vi haft var fin men praktiskt så fungerar det inte helt enkelt och sedan har vi båda funnit sidor hos varann som gör att vi känner att satsa vidare inte skulle fungera.

Går fortfarande och släpar på en del av hostan efter min dunderförkylning! Envis som attans men men... Skam den som ger sig, mår bra i övrigt ju! :P

En dag för en liten tid sen så poppade det in ett meddelande där det undrades över Bacchus ras... Svarade artigt... Sen visade det sig att även hon var intresserad av foto bl.a och att vi hade en hel del gemensamt att prata om.
Nu har vi träffats två helger och det känns kanonbra!
Då både hon och jag är just ur förhållanden så tar vi det sakta. Vi vet Att vi tycker om och att vi vill träffas, det får vara så för nu. Sen får framtiden leda oss vidare. Hon är fin och får mig att må bra, känna mig stark. Är inte det en god start så säg! *ler*
Hmm, måste nog höja milen på min bilförsäkring... ;)

Mycket på jobbet nu, försöker hålla ihop allt men lite rörigt bland mina tre hjärnceller är det allt.

Försöker finna ro och vila där jag kan... Men ibland så är det svårt att landa märker jag.
Beroende på många orsaker, försöker förstå saker jag inte kan förstå, finna lösningar där det inte finns lösningar... Och en del saker skall inte förstås, lösningar skall inte alltid lösas. Så varför lägga energi på sådan egentligen?? Min hjärna går inte att styra som jag vill alltid, så det är väl bara låta den plöja på och hoppas den landar i allt sakta men säkert.
Vad det handlar om?
Livet, kärlek, vänskap, syften med människors handlingar... Och annat smått.. :)

En sak vet jag och är helt säker på:
Jag är Jag och tänker vara det varje dag! Jag tänker må bra i mina val, om jag en dag märker att mina val inte var de bästa och smartaste så får jag väl ändra på det då.
Jag vill lägga mig på kvällen och känna att nu kan jag arkivera denna dag, nu kan jag inte göra mera åt den, den blev som den blev. Om något blev mindre bra ska jag låsa in det i en ask och inte öppna den igen, det som jag är nöjd med ska jag ta med mig och använda som "Red Bull".
(Lyckas jag till 50% så har jag lyckats bra!)

2 kommentarer:

ACA sa...

Saknar dina blogginlägg, och även dig. Så länge sen vi sågs.
Just nu är det lite sjukt mycket här också, men kanske blir det lugnare någon gång.
Kramar på dig.

Ann Jolby Solander sa...

Önskar dig det bästa av bäst.

Kram