21 oktober 2009

Butch- Femme = Trassligt


Haft en väldigt givande diskussion med en person ikväll! En person som känner mig bättre än många, som var med i starten av mitt sökande av Jag inom gayvärlden. Inte det här med om jag var flata eller inte, för det har det liksom inte rått några tvivel om. ;)
Utan mera att hitta en trivsel i det som jag ska vara jag tills jag grävs ner. Att jag inte var femme rådde det ju inget tvivel om. Levde länge i något som vi kan kalla för "detet". Var inte femme, inte butch... Svävade mest runt i min identitet.
Märkte ju vart det drog, men det var ju asläskigt steg att ta.
Började läsa om butchar och kände igen mig i nästan allt, insåg sakta men säkert vad jag ville. Träffade en tjej som kunde de här sidorna. Vi pratade om det och jag började försiktigt ändra mitt yttre. Har sedan med åren börjat bejaka och utveckla det inom mig. Ja, jag är butch och är stolt!
Idag kan jag stå för den mera utåt sett också. Ta mig för den jag är eller försvinn!
Har bitar kvar som jag arbetar med men det tar sin lilla tid. Modet ska vara där också.

Skulle vara toppen om den kvinna jag träffar och fastnar för nästa gång är femme, som låter mig leva ut det som finns och vill ut inom mig! Det vore heaven, frågan är bara om hon verkligen finns...? Har nuddat vid det och vill ha mer av det! Så skönt det skulle vara, att få leva ut det som jag tror är jag.

Om jag en dag kommer att nå ända fram återstår att se. Men jag hoppas! Jag har nått fram på vissa plan, nu är det bara resten kvar...

Ännu ett luddigt inlägg från en med en puttrande hjärna! *ler*

2 kommentarer:

Ewa sa...

Luddigt... minst sagt.... :-O

Ursäkta en heeelt o-insatt i denna värld, men jag fattar inte ett smack. Butch är väl slaktare, jobbar inte du med barn.. SKOJADE BARA !!!!!
Näe, men alvarligt jag fattar inte sånt här med femme eller butch..

Ann Jolby Solander sa...

Famme, butch, hetro, bi, homo, röd, gul, grön vad spelar det för roll. Man föds till en person och vem bestämmer hur man skall vara för att bli accepterad.

Skit sak samma vilken "stämpel" man får i pannan, lev på ditt sätt och var en bra människa. Kan man begära mer ?

Världen är full av idioter och den sista är inte född ännu. Du hör inte till den skaran, så var den du är då mår du allra bäst. Då kan du också bjuda på dig själv, vilket jag tycker att du gör.

Butcha på och njut på vägen, bara du bestämmer hur du skall må.Sen att andra kan "tycka" är något annat.

KRAM Ann