19 oktober 2009

Ord, begränsning, livet...


Ibland så kan jag känna att orden i mitt huvud inte riktigt passar sig här, kan tycka att det är synd. Men det kan skapa förvirring, konstiga slutledningar och annat som gör att det kan poppa upp knepiga situationer.
Ord som i sig är starka och menas som de låter fast inte i den bemärkelsen som de förmodligen kommer att tolkas.
Ord är verkligen starka vapen som man bör använda med stor eftertanke emellanåt. Ibland är det bra att de bara flödar ut medans andra gånger bör användas mera sparsamt.

Sen är det ett faktum att vissa tankar, känslor ska bo kvar inom mig... För allas trevnad! :)

Har ikväll suttit och bollat tankar med Gabbi hit och dit, fick mig att tänka lite över mig själv och mitt liv.
Jag har det bra, väldigt bra faktiskt.
Är omtyckt av många och förmodligen tycker jag om ännu fler! *ler*
Vissa människor i mitt liv har kommit att betyda mycket och lite till. De vet nog vilka de är, livet skulle bli mycket tråkigare utan dom!
En del påbörjades för länge sedan, en del är relativt nya relationer. En del har haft kortare eller längre pauser, det är en pågående process. Intressant när man lägger pannan i veck faktiskt.
Jag har ett rikt socialt liv. Jag har ett rikt eget liv. Jag gör ju faktiskt min dag alldeles själv. Jaja, vissa saker kan man inte påverka det vet jag med.
Men i stora drag så är det ett faktum att det inte är nån annan som kan säga vad jag får eller inte får. Jag kan umgås med vem jag vill, hur jag och när jag vill. När jag går och lägger mig på kvällen så är det bara inför mig själv jag behöver sammanfatta min dag och stå för den.

Jag gör saker, jag gör inga saker... Jag gör saker som får mig att må bra, försöker låta bli de saker som påverkar mig negativt. OM något stör mig så försöker jag hitta vägar förbi orosmolnet, hittills har det fungerat bra. Känner att jag kliver framåt vecka för vecka, blir starkare i mig själv och i mina val.
Visst halkar jag till precis som alla andra, men finner snabbt balansen igen...

Luddigt inlägg men blir så när tankarna snurrar o far...

2 kommentarer:

Camilla sa...

Luddigt e bra!!

Kram

C.

Ann Jolby Solander sa...

Tycker om dig

Kram Ann