14 oktober 2009

En bra kväll med bittert slut...


Haft en angenäm kväll med Gabbi som middagssällskap och braprat, som vanligt. :)

Efter kvällsprommis med Bacchus så gled jag upp till sexan och kollade på Grey's.

Kollade mailen och blev så jädra förbannad och besviken! Att en människa som man älskat kan bli så egoistisk och bara se ur sitt egna perspektiv förvånar mig massor! Att använda ord som på nåt sätt ska lägga det dåliga samvetet på mig! Jag som har honom alltid, löser min fritid så att han kan vara med. Har vänner som ställer upp. Och nån enstaka gång så behöver jag hennes hjälp. Inte EN enda gång har hon sagt att hon vill ha honom... Utan enkom när jag vill "slippa" honom! (Hennes ordval) Tänk vad en människa kan förändras... *suckar besviket*
Jag mitt pucko tog ju för givet att vi skulle dela på jul och nyårshelgen... Frågade vilken helg hon ville ha av dom att mig kvittade det... Då kom det att hon har skrivit upp att hon kan jobba jul och nyår är det middag där det är katter så... Jag fick båda storhelgerna! Utan samråd med mig!?! Eeeh, vad är det för fel med kommunikation? Tänka ett steg utanför sin egen sfär?
Kanske det jag ska börja med... Bara boka in grejer och meddela att den o den helgen gör jag detta. Lämnar Bacchus då och då. Varsågod! (Skulle inte klara av att vara sån men rent teorietiskt skulle det vara intressant o se reaktionen)
(Önskar nån vän var vaken som jag kunde ventilera med just nu, all trötthet som bortblåst)
Menmen, imorrn är en ny dag... Blir nog ett bättre slut på den dagen. *ler tappert*

2 kommentarer:

Ann Jolby Solander sa...

Du bryr dig mer om Baccus än vad hon gör. Tur att han bor hos dig som älskar honom och ser till att han har det bra.

Vissa skiter i sina barn efter ett uppbrott, varför bry sig om en hund ?

Tror Baccus trivs bäst med dig, hundar känner när dom är omtyckta.

Det ordnar sig säkert till jul och nyår, det finns alltid någon som kan vara hundvakt.

Kram och klapp

Yanna sa...

Jag förstår hur du känner dig!
Det är underligt hur människor kan förändras till ibland sin raka motsatts...

Och vännen...du vet att B alltid är välkommen hos oss...

Varma kramar