18 september 2009

Skönt, stressad och konstig torsdag...


Idag så var vi på Fornåker, ett ställe där man leker stenålders liv. Det började med en invigningsrit in i Älgklanen! Det ingick i ritualen att man skulle få ett urgammalt namn, jag fick det ärofyllda namnet... Åslög! :D
Efter en riktigt härlig dag med härliga barn så kom man hem inpyrd och dan.

Var och lämnade över Bacchus backelit till Yanna som skulle gosa med honom medans jag tvättade. Under dagen så messade jag lite med Johan som kom upp på kvällen och installerade det sista på tvättmaskinen! Efter mååånga om och men så blev den inkopplad och numera så slipper jag tvättstugan!! Hurraaaa!!!
Jag gav min tvättid till Gabbi istället, då jag trodde att jag skulle kunna tvätta i mitt hem, drog dock ut på tiden så jag körde första maskinen så den var klar klockan ett inatt! *gäspa*

Vi kollade på Idol och snackade skit, en soft kväll med 2 trötta småtjejer som somnade in i min soffa. =)
Körde hem barn, mamma och rejält massa tvättad tvätt... Sen åkte jag och hämtade Bacchus. När jag kom hem vid halv elva så var Johan klar med tävttmaskinen så då var jag ju som tvungen att dra igång den. Var SÅ trött när jag hängde upp tvätten, nästan med tårar ögonen.

Så här sitter jag nu på jobbet... Trötttrött... Med ett evighetsbabblande barn mittemot mig... Kommer att bli en låååång dag.
Ikväll får jag dock trevligt besök. Ska få lite tips på vad jag kan hitta på med mitt hem. Så blire en enkel middag och vin! :)

1 kommentar:

Lills sa...

Så snart är allt som förr då :-)
Tvätta och prata på nätterna pasta och chatt...
Njae på söndag ska jag först på Harry Potter och sen vid sju tiden på söndagsmiddag. Men i veckan har jag bara en massa att göra här hemma med renovering. Alltså ingett speciellt för mig.
Träff=måste
Puss och kram på dig